"Czwarty król" - recenzja filmu

Dzisiejszy dzień, czyli Objawienie Pańskie, jest radością z powodu ukazania się małego Dzieciątka Jezus światu, za pośrednictwem mędrców ze wschodu. To, kim naprawdę byli - królami, magami, czy uczonymi - nie jest wcale najważniejsze. Tak samo, jak fakt ilu ich było, nie gra tutaj istotnej roli. Postawa tych wędrowców uczy nas wytrwałości w poszukiwaniu Jezusa, którego znajdziemy, jeśli tylko Mu na to pozwolimy. A właściwie to On nas znajdzie w szczególny sposób.

Przy okazji dzisiejszego Święta, chciałabym także polecić Wam film "Czwarty król", powstały na podstawie książki Henry'ego van Dyke, o którym zaraz troszeczkę opowiem :)

Znalezione obrazy dla zapytania czwarty król film
Klik

Kiedy byłam młodsza, ktoś powiedział mi o możliwości istnienia czwartego króla, który dotarł do Jerozolimy w chwili śmierci Pana Jezusa. Wtedy w mojej głowie zrodził się obraz osoby błądzącej, która zbyt mało uważa i zbyt mało się stara, dlatego w konsekwencji tak późno dociera do celu i to jeszcze w trakcie tak bardzo dramatycznych wydarzeń. Film, który obejrzałam rok temu, zupełnie zmienił moje podejście. Byłam wzruszona i zapewniam, że wy też będziecie!

Artaban wyruszył w drogę z potrzeby serca. Szukał swojego Pana wiele, wiele lat, mierząc się z trudnościami i nie poddając się. Mimo, że wielu straciłoby już nadzieję. Ważne jest  jego podejście do poszukiwanego Mesjasza oraz to, co po drodze uczynił. Sens całego filmu zawarty jest w ostatniej scenie:

- Panie mój, czy to Ty? Żyjesz! Tak długo Cię szukałem... Wybacz, kiedyś miałem dla Ciebie cenne dary, teraz nie mam nic.
- Artabanie, dałeś mi już swoje dary.
- Nie rozumiem, mój Boże...
- Dałeś mi jeść, gdy byłem głodny. Dałeś mi pić, gdy byłem spragniony. Przyodziałeś mnie, gdy byłem nagi. Wziąłeś mnie pod swój dach, gdy byłem bezdomny.
- Nie było tak, mój Zbawco. Nie widziałem Cię nigdy głodnym ani spragnionym. Nigdy nie odziałem Cię, nigdy nie przyprowadziłem Cię do domu. Nigdy Cię nie widziałem, aż do teraz.
- Za każdym razem, kiedy czyniłeś to dla najmniejszego z moich braci, czyniłeś to dla Mnie.


Znalezione obrazy dla zapytania czwarty król film
Klik
 Bądźmy więc jak czwarty król (bez względu na to, czy naprawdę istniał, czy nie). Nieustannie poszukujmy Jezusa - nie będąc jednak w tej drodze egoistą, lecz miłosiernym samarytaninem!

Komentarze

  1. To piękne święto pełne radości i szczęścia. 3 mędrcy ze wschodu z radością przywitali dziecię. Warto cieszyć się tym co posiadamy . Bóg dał nam to co cenne i nie psujmy tego. Pokażmy mu, że i my go kochamy i szanujemy. Te dary to dla Nas szczęście , miłość, dobroć. Nie bójmy się stawiać czoła trudnym sytuacjom. Jesteśmy ludźmi pełnymi optymizmu i nadzieii . To my tworzymy nową historię, opartą na wartościach rodzinnych. Doceńmy to. To co Bóg dał nam to nikt nam tego nie odbierze . Nie bójmy się prosić o pomoc i ie bójmy się kochać. Nasza miłość niech dopełni to co jest piękne.
    Kochaj i szanuj, lecz kieruj się dobrem, bo te dary są lekarstwem na wszystkie zmartwienia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty