Dlaczego warto mieć autorytet w świętych? Moje ulubione postacie #2

Dzisiaj zapraszam na drugą część posta o moich ulubionych świętych. Drugą i prawdopodobnie ostatnią... chyba, że wam się spodobało i będziecie chcieli więcej! Tak czy tak, zapraszam Was serdecznie do lektury. Kogo możecie się spodziewać w dzisiejszym "notowaniu"? Sami się przekonajcie ;)



Święty Jan Paweł II

Naszego kochanego papieża nie mogło tutaj zabraknąć. Znany na całym świecie, ceniony oraz wyróżniany za wiele wyjątkowych rzeczy, które dokonał. Nie będę przytaczać tutaj tylko faktów, które możemy znaleźć w wielu mądrych źródłach. Ja chciałam Wam powiedzieć, co mnie najbardziej urzeka w Janie Pawle II.
  • Odwaga - nie jest łatwo być papieżem, a tym bardziej nie jest łatwo siać nadzieję, gdy na świecie źle się dzieje, gdy panuje komunizm
  • Radość i żartobliwość - zgodnie z zasadą "każdy święty chodzi uśmiechnięty"; gwarantuję Wam, że jeśli zechcecie poczytać o śmiesznych epizodach z życia Jana Pawła II, to uśmiech nie raz zagości na Waszej twarzy
  • Zawierzenie życia Bogu - dla mnie "Totus tuus" jest po prostu niesamowite; całkowite oddanie się Maryi nie jest łatwe - a nasz papież powierzył się Jej zupełnie, jak Matce, bezwarunkowo
  • Miłość do drugiego człowieka - wystarczy popatrzeć na zdjęcia, filmy, aby ujrzeć z jaką miłością powinniśmy patrzeć na bliźnich: tak, jak papież Polak
Znalezione obrazy dla zapytania jan paweł ii i dzieci
Święty Jan Paweł II


Święty Ojciec Pio

Tego świętego poznałam w dzieciństwie. Gdy byłam młodsza, przeraziłam się, gdy mama powiedziała mi, że Ojciec Pio znał grzechy ludzi, nawet jeśli ich nie powiedzieli. Wyrzucanie z konfesjonału też mnie przerażało. Jednak teraz wiem, że to miało sens. Ostatnio byłam z rodziną w kinie na nowej produkcji filmowej dotyczącej tego świętego. Ona pokazała mi, jak wiele ten słynny zakonnik, stygmatyk wycierpiał - i to wszystko dla Chrystusa. Jest także autorem wielu pięknych myśli, do których prawdopodobnie będę się jeszcze odwoływać. Mamy w domu taki obraz, na którym napisane są jego dające nadzieję słowa: "Módl się, ufaj i nie martw się. Bóg jest miłosierny i wysłucha twoją modlitwę". 

Znalezione obrazy dla zapytania ojciec pio
Święty Ojciec Pio


Święty Franciszek z Asyżu

To kolejny święty, którego poznałam w dzieciństwie przez serial animowany na TV TRWAM. Naprawdę polecam tę produkcję dla wszystkich małych i dużych, ale chciałabym się teraz skupić na niesamowitej osobie Franciszka. Rzucił dostatnie życie, aby wybrać biedę. Żył skromnie, wiele od siebie wymagał, słuchał Boga, ale także przyjaźnił się ze zwierzętami. Oswoił wilka, wygłosił kazanie do ptaków. I to jest piękny przykład na to, że powinno się kochać świat przyrody, bo jest On doskonałym dziełem Ojca Niebieskiego.

Znalezione obrazy dla zapytania św franciszek
Święty Franciszek z Asyżu


Święta Maria Magdalena

Moja patronka od bierzmowania, święta, która naprawdę wiele dla mnie znaczy. Swoim nawróceniem, życiem po tym wydarzeniu, pokazuje nam wielkie Boże miłosierdzie. Nie użala się nad sobą, nie mówi, że nie jest godna. Po prostu idzie za Jezusem, starając się wszystko naprawić. I co najważniejsze, idzie aż pod sam krzyż. Obyśmy my, tak jak święta Maria Magdalena potrafili pójść za Jezusem w każdej chwili i o każdej porze.


Znalezione obrazy dla zapytania św maria magdalena
Święta Maria Magdalena

Święta Rita

Patronka od spraw beznadziejnych. Czytając o jej życiu można być naprawdę pod wrażeniem. Przymuszona do wyjścia za mąż za człowieka o trudnym charakterze, spisywała się nienagannie jako żona i matka. Wyprosiła mężowi łaskę pojednania z Bogiem przed śmiercią, a nawet modlitwą ochroniła dzieci od grzechu morderstwa - synowie umarli podczas zarazy. Dla Rity było to kolejne trudne doświadczenie. Kiedy wstąpiła do zakonu dużo się modliła, pościła, otrzymała cierń z korony Pana Jezusa, który sprawiał jej wiele bólu. Całe jej życie było wielkim, pięknym poświęceniem - dla Boga oraz drugiego człowieka.


Znalezione obrazy dla zapytania św rita
Św. Rita
I tak oto wygląda "zestawienie" moich ulubionych świętych. Jeśli ktoś z was chciałby się podzielić swoim, jeszcze raz zachęcam do komentowania :)

Komentarze

Popularne posty