Dlaczego czynisz dobro?

Na moim blogu większość postów ma etykietę "piękne życie", ponieważ te dwa wyrazy razem pokazują to, co pragnę Wam przekazać i w sobie wzbogacić - wiarę, miłość, radość i dobroć. Dlaczego? Dlaczego budowanie życia na prawdzie jest dla mnie takie ważne? I dlaczego właściwie warto czynić dobro?


To, jaka jestem i to, że prowadzę bloga "Niebiańskie serce" zawdzięczam z całą pewnością Bogu. On mnie odmienił. Może kiedyś Wam o tym opowiem. Jednak już dzisiaj mogę z całą szczerością powiedzieć (z perspektywy osoby, która raz była bliżej, a raz dalej od Niebieskiego Ojca), że kiedy Jezus staje się najważniejszy, to życie staje się lepsze. Radość staje się większa, zgryzota zamienia się we wdzięczność, a trudne chwile wcale nie są takie straszne. Trzeba tylko chcieć kochać Tego, który pierwszy nas ukochał.

Być  może spotkaliście się z takim poglądem, że ludzie wierzą, bo wtedy łatwiej jest im żyć. Jeśli dobrze pamiętam, te słowa wypowiada główny bohater filmu "Dekalog I". Nie są one zbyt pochlebne, bo zakładają, że Boga nie ma, a wiara wynika z potrzeby tłumaczenia sobie niektórych rzeczy istnieniem Boga. Np. świadomość, że ktoś nas kocha, dodaje nam sił. Ja mogę jednak śmiało powiedzieć, że moje życie nie zmieniło się na lepsze dlatego, że zaczęłam coś sobie tłumaczyć, lecz dlatego, że zaczęłam KOCHAĆ. Odmieniła mnie miłość między mną a Tatą i wtedy poczułam Jego rzeczywistą obecność w każdej chwili mojego życia.



Do czego więc zmierzam.

Kocham. Dlatego właśnie czynię dobro.

Potrzeba czynienia dobra kryje się w każdym z nas, jeśli jej w sobie nie zdusimy. Taka jest nasza ludzka natura, bo przecież wszystko, co stworzył Bóg, jest dobre. 

Prawdziwe uczynki serca nie wykonujemy z przymusu, lecz z miłości. I to właśnie ta zmiana, o której wcześniej pisałam, ta miłość, którą w sobie odkryłam, spowodowała, że chcę czynić dobro. Nie z przymusu, nie dla nagrody, lecz dla Jezusa, który jest sensem mojego życia i który pragnie, abym taka była. 

Bo na tym polega Miłość. Jezus pragnie dobra każdego człowieka, a więc ja także.



A Ty? Dlaczego czynisz dobro?

Komentarze

Popularne posty