Kochaj innych, ale kochaj i siebie!

W dzisiejszych, niedzielnych czytaniach mogliśmy dużo usłyszeć o miłości. Miłość to podstawa chrześcijańskiego życia, ale myślę, że także i życia każdego człowieka. Na niej powinniśmy budować relację z naszym Ojcem Niebieskim, z bliźnimi, ale także z samym sobą.


Jest różnica między miłością własną, a miłością do samego siebie. Czujecie to? Ta pierwsza to "miłość" pyszna, egoistyczna, która powoduje, że czujemy się lepsi od innych, a co za tym idzie - krzywdzimy ich swoim zachowaniem. Ta druga to miłość pochodząca od Pana, dzięki której akceptujemy siebie, lubimy siebie właśnie takimi, jakimi On nas stworzył i jesteśmy pełni wdzięczności. Jeśli nic nie zaburzy naszego dorastania w miłości do samego siebie, powinna być ona naturalna.

Niestety, często tak nie jest. Niektórzy muszą przejść bardzo długą drogę, aby nauczyć się doceniać swoją wartość. Myślę, że w tym wszystkim bardzo dużo może pomóc świadomość, że Bóg wie, co robi. Jego stworzenia, a więc każdy z nas, są dobre i wartościowe, niczym najcenniejszy skarb. Niedoskonałości powstałe przez grzech, z Jego pomocą zawsze można przemienić w coś dobrego. Warto sobie uzmysłowić, że Niebieski Tata uczynił nas niewiele mniejszym od aniołów.

Mogę podzielić się z Wami moim doświadczeniem. Miałam taki czas, kiedy postanowiłam sobie, że będę robić wszystko dla wszystkich, a o sobie pomyślę na końcu. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że kompletnie zapomniałam o proporcjach. Pomoc innym zajmowała mi tak wiele czasu, że praktycznie w ogóle nie miałam czasu dla siebie. Wykończyłam mój organizm fizycznie i psychicznie, a wtedy to inni musieli się mną opiekować. Czy zatem rzeczywiście im pomogłam? O wiele lepiej zrobiłabym, gdybym pamiętała w pierwszej kolejności o innych, ale także o sobie, bo gdy opadłam z sił, nic nie mogłam już zrobić.


Zastanówmy się zatem wspólnie: czy dziękujemy Bogu za to, jakimi nas stworzył? Czy w drodze w poszukiwaniu własnej wartości dostrzegamy pełne miłości spojrzenie Taty? Czy szanujemy swoje zdrowie?

Wyzwanie na dziś: podziękuj Bogu za pięć dobrych rzeczy, które są w Tobie i które On umieścił w Twoim sercu jako piękny skarb dla świata!

Komentarze

Popularne posty