Przyjaciela mam

"Przyjaciela mam, co pociesza mnie, gdy o Jego ramię oprę się. W Nim nadzieję mam, uleciał strach. On najbliżej jest, zawsze troszczy się. Królów Król, z nami Bóg, Jezus."  Kto z Was zna piosenkę, której tekst właśnie przytoczyłam? Ja bardzo ją lubię, dlatego dzisiaj chciałabym skupić się na tym, co to znaczy i jak to jest mieć w Jezusie przyjaciela.



Kto to jest przyjaciel?

Niby banalne pytanie, ale chyba każdy odpowiedziałby na nie w nieco inny sposób. Jeden, że to ktoś, komu może powierzyć swoje sekrety. Drugi, że to ktoś, z którym lubi spędzać czas. A trzeci stwierdziłby może, że to ktoś, kto podzieli się z nim ostatnim ciasteczkiem ;)

A Tobie z czym kojarzy się przyjaźń i osoba, którą nazywasz przyjacielem? Co byłbyś w stanie dla niej zrobić?

Jezus nazywa właśnie Ciebie swoim przyjacielem

To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję. Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego. Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili, i by owoc wasz trwał - aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go poprosicie w imię moje. To wam przykazuję, abyście się wzajemnie miłowali.( J 15, 12-17)



Być przyjacielem Jezusa

A więc mamy już w głowie to, jak ważna jest przyjaźń, czym się cechuje, co dla nas znaczy. Wiemy też, że Jezus pragnie przyjaźni z nami. Jak powinna więc wyglądać ta relacja?

Jezus Twoim przyjacielem

Mając kogoś takiego, jak Jezus, nie musisz niczego się obawiać. Ten przyjaciel nigdy nie zostawi Cię w potrzebie, lecz zawsze poniesie na swoich ramionach, gdy będziesz tego potrzebować. To On najbardziej ucieszy się z Twoich radości, to On najbardziej będzie cierpiał, gdy spotka Cię krzywda. Pozostanie Ci zawsze wierny, nawet jeśli Ty Go opuścisz. Nie będzie wyśmiewał Cię za Twoimi plecami. Nigdy Cię nie oszuka, a każdy Jego czyn będzie podyktowany troską o Twoje dobro. Nie zwątpi w Ciebie nigdy, nawet wtedy, gdy Ty nie będziesz mieć już żadnej nadziei. Wysłucha Cię o każdej porze dnia i nocy, wybaczy, gdy tylko o to poprosisz. To On zawsze pierwszy wyciągnie rękę na zgodę. 

Jednak to, co najpiękniejsze w tej relacji, On zdążył Ci już dać - oddał swoje życie, abyś Ty mógł żyć i spotkać swojego przyjaciela twarzą w twarz. A przecież "Nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich".

Ty przyjacielem Jezusa

Przyjaciele mają wobec siebie jakieś zobowiązania. Nie tylko Jezus jest Twoim przyjacielem, Ty także jesteś Jego przyjacielem. I chociaż Jego miłość nie jest zależna od tego, jak Ty Go traktujesz (bo On kocha Cię ponad wszystko), to On także ma uczucia. On także jest szczęśliwy, gdy pokazuje się Mu, jak bardzo nam na Nim zależy.

"Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeśli czynicie to, co wam przykazałem." On jest naszym przyjacielem zawsze, bo zawsze pragnie dla nas jak najlepiej. Jeśli my również chcemy przyjaźnić się z Chrystusem, powinniśmy miłować. Jego oraz bliźnich. 

Jak pokazać Jezusowi, że pragniemy być Jego przyjaciółmi? Przez szczerą modlitwę, przez uczczenie Go w każdą niedzielę, przez świadectwo życia, przez zaufanie. On nie wymaga wiele. Jedynie szatan, największy przeciwnik naszej relacji z Chrystusem, podpowiada nam, że to zbyt dużo. Nieprawda. Gdyby szatan nie zazdrościł człowiekowi tego wyjątkowego miejsca, jakie zajmuje u Boga, nie skusiłby w raju pierwszych ludzi. Ale on postanowił zrobić wszystko, aby zniszczyć najpiękniejszą przyjaźń na świecie. Dla Boga to żaden przeciwnik, dla nas - ogromny. Jednak, gdy skryjemy się za Jezusem, który osłoni nas jako przyjaciel, nie ma szans, żebyśmy nie zwyciężyli.


Komentarze

Popularne posty